sunnuntai 8. marraskuuta 2009

Pallomekko siskollekin ja kirppislöytö

Keskimmäinen tyttö sai sitten myös pallohelmamekon. Tämä ainakin on loistava talvimekko, kun niitä olen yrittänyt tehdä ja ostaa tuolle housuvastaiselle. Kangas on Eurokankaan joustofroteeta.




Mekkoon sopivat legginsit on Eurokankaan velouria, oikein hempeää vaaleanpunaista. Kaavan otin meandin leggareista, eli noissa on leveät käänteet lahkeensuussa.



Vuori samaa vanhaa lycraa, kuin siskonkin mekossa. Vielä tuota vähän olisi vaikka jumppa- tai uimapuvuksi.





Viimeinen kuva on kirppislöytö kahdella eurolla. Aikas ihana. Lumikki ja seitsemän kääpiötä on tässä retro(?)kankaassa. Mitään vuosilukua tai valmistajaa ei löytynyt, mutta vanhalta vaikuttaa. Käyttöä en vielä keksinyt niin menee pinnasänkyyn lakanaksi ainakin aluksi. Alunperin lienee ollut verhona, ompeleista päätellen.

12 kommenttia:

NorppaStiina kirjoitti...

Mahtavan setin olet taas väkertänyt! Tuo on tosi mainio malli tuo pallomekko. Miksen mä ikinä löydä mitään noin ihanaa kirppikseltä...

~Maria~ kirjoitti...

Hauskat pallomekot! Ja nuo on kyllä niin parhaita vaatteita talvella.

Susanna kirjoitti...

Jälleen kiva mekko! Onko sulla jossain liki että mistä numerosta toi on? Ei jaksais alkaa kaivamaan, kun on noita vuosikertoja muutama :)

Riikka kirjoitti...

Kiitosta taas =)!

Susanna: Oli lähellä eli 6/2008 ja nimeltään oli Pine green jerseymekko. Kuvassa musta/tummanharmaa ja en sitä itse ollut lainkaan laittanut merkille silloin kun lehti tuli. Sitten vasta, kun selasin kaikki lehdet ja etsin "talvimekkoja".
Mua muuten aina harmittaa, että mulla on vuosikerrat vasta 07 eteenpäin ja tuntuu et muut tekee aina jotain kivaa 06 vuoden lehdistä!

Unaja kirjoitti...

Meillä ainakin on lähikirjasto osoittautunut aarteeksi Ottobre-lehtien suhteen. Tosin ilmeisesti aika suuresa osassa mm. Helsingin kirjastoja on vain viimeisin vuosi tai pari lehtiä säästössä. Muusta Suomesta en sitten tiedäkään :D

Mammutti kirjoitti...

Hauska asu! Ja tuo kangas on jotenkin niin mahtava.

Susanna kirjoitti...

Kiitos! Mä olen tilannut useamman vuoden, ja olen haalinut pikkuhiljaa vanhoja numeroita. Välillä löytyy huuto.netistä halvalla ja jotain olen tilannut myös ottobrelta.

Susanna kirjoitti...

Olipa se malli tosiaankin mitäänsanomaton lehden kuvissa. En olisi ikinä kiinnittänyt siihen huomiota ilman sua!

Minna kirjoitti...

Tosi kiva mekko! Mullakin on mennyt tuollainen kaava ihan ohitse, täytyypä heti käydä tutkimassa tarkemmin tuo lehti.

-TIINA- kirjoitti...

Ihana setti ja mikä mahtava kangas!!!!

Sinua muuten onnisti arvonnassa, joten käytkö laittamassa mulle meiliä ja osoitteesi ;)

Riikka kirjoitti...

Kivaa! Menen heti laittamaan mailia!

Polkahjerte kirjoitti...

Beautiful fabric!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...