lauantai 7. marraskuuta 2009

Minttusuklaata

Esikoiselle mekko talveksi, kaava Ottobresta. Tällä mekollla ei oikein mitään tarinaa ole, muuta kun olin huomannut tuon kaavan ja ajatellut, että se olis kiva. Marimekon trikoo (tehtaanmyymälästä 10€/m) pääsi testikankaaksi, mutta siitä tulikin sen verran kiva, etten tee toista ainakaan samalle neidille.



Mekossa on vuoritettu pallohelma ja kaava on mun makuun turhan suuritöinen arkimekoksi. Ja ylläri ylläri Ottobrekaavan tapaan leveä. Tämä on koko 128cm, mutta kyllä vaatteen merkkasin 134cm kokoiseksi.




Pallohelman vuoriksi käytin vanhaa lycratrikoota, eipä tartu mekko sukkahousuihin, kun on liukas vuori.


6 kommenttia:

Vecka - Vecka kirjoitti...

Söpö mekko!

od Andulky kirjoitti...

Very cute!

Maria kirjoitti...

Tosi hieno, herkulliset värit! Joo, samaa mieltä, kummallisia nuo Ottobren kaavat, tosi leveitä.

NorppaStiina kirjoitti...

Hieno. Ihanat värit!

Susanna kirjoitti...

Ihana mekko!

Mä olen miettinyt, että käyttääköhän ne Ottobrella jotenkin kahta erilaista mittataulukkoa tms. Kun mulla on hoikka poika, ja sille olen useimmiten saanut ottobren kaavoilla niin hyvät housut tehtyä. Ja sitten taas mun tyttö on sen verran pyöreä, ja useimmat vaatteet on heti ihan sopivia, ei tarvi kaavaa muokata - hoikalle tytölle ne tietty olis älyttömän isoja. Joko mulla on käynyt tuuri pojan kaavojen kanssa, tai sitten niillä on erilaiset mitoitukset tytöille ja pojille. Outoooo..

Riikka kirjoitti...

Niin, vaikea sanoa. Itse kun en ole pojille tehnyt juuri mitään. Vaan omille tytöille lähinnä ja heille mallit on yleensä liika leveitä ja lyhyitä...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...